Ok, in Dutch;
Motley en streep zitten op dezelfde plek op de genen; er komt 1 gen van pa en 1 gen van pa op terecht om het 'hokje' motley of streep 'aan te vinken'. Als pa en ma geen motley geven, krijgt de slang het gewone patroon; als de slang van 1 ouder motley krijgt is hij hetro motley. als hij van 1 ouder streep krijgt, is hij hetero streep. Een slang kan dus echter ook streep van zijn moeder krijgen en motley van zijn pa of andersom, die belanden op dezelfde plekken. Dan is die slang voor beide patronen hetro. Streep en motley zijn echter -co-dominant' en geven streep-motley slangen, met een patroon er tusen in. Ik denk dat 1 van jouw motley ouderslangen eigenlijk een motley-streep is die toevallig meer richting motley gaat qua uiterlijk. Afhankelijk van de verhouding gestreepte versus motley slangen zou het zelfs kunnen dat beide ouderdieren eigenlijk streep-motley zijn, maar het zou erg toevallig zijn als je het bij beide niet zou zien...
Overigens kan het volgens mij ook nog zo zijn dat het eigelijk wel een volbloed motley is, maar eentje die er uit ziet als een streep. Je kunt namelijk ook door selectief te kweken gestreepte slangen uit motleys kweken. Vaak zie je echter wel verschil met 'echte' gestreepte slangen; diegene die eigenlijk volbloed motley zijn, hebben een smallere lichte middenstreep op de rug en vaak ook onregelmatig van dikte. Dat zie ik bij jouw slangen wel. Maar goed, een streep-motley kan er dus ook zo uitzien...
Heeft dit een beetje geholpen?